fredag 4 juli 2008

"Break up as it should be?!"


Eftersom att det inte händer så mycket mer spännande i mitt liv än jobb, jobb, jobb och lite till jobb så tänkte jag vara litei frågasättande..


Antar att ni alla sett Coca cola zeros reklam: "Break up as it should be".
Killen sitter vid ett bord, ska göra slut med sin tjej.. han dricker från flaskan.. och hon fattar vinken- han vill inte bara vara med en tjej utan med flera. Hon säger åt honom o höra av sig om han vill ha lite kul..


Då till den stora frågan; Vilken kille skulle vilja ha ett sånt break up och sträva efter o att vara med flera tjejer?


Märker skillnad i reklamfilmens innehåll nu när jag beskrivit det jag sett med ord.. bara upplägget på tjejer åmandes ner från danspålar breve bordet och sedan åkandes bakom motorcykeln.. det är nog det som gör mig skeptisk till reklamen. Kvinnoförnedrande till viss del kan jag tycka. O framförallt YTLIG.


Hur tänker ni kring den reklamfilmen? *nyfiken*- Ja, jag har bloggtorka men jag kämpar för att hålla bloggen vid liv..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt uppgift (själv dricker jag inte kolsyrat öht) smakar CC Zero vidrigt... så på sätt och vis verkar det fullt rimligt med matchande reklam? ;)


PS. Råkade slinka in på din blogg-grunka när jag letade lyrics till Orups Mercedes Benz, ifall du undrar...

Anonym sa...

Jag skulle säga att reklamen uppfyllde sitt syfte. Publicitet! Du tog tex upp den i din blogg.