tisdag 22 juli 2008

Den blev för lång..

Efter mycket funderande över helgen så kom jag fram till att 3dagars tävling blev lite väl maffigt för min del. Det är så pass mycket man ska hålla reda på och vara alert i huvudet-vilket resulterar i att man är helt slut i slutet på dagarna.

En annan sak som jag funderat på sedan helgen är hur mycket enklare livet vore ibland om man var kille. Jag har insett att jag inte är som alla andra tjejer-jag är speciell-på ett positivt sätt tycker jag själv. Men samtidigt möter jag ständigt människor som inte riktigt förstår sig på mig lr klarar av det.

Killar/Män som tycker att jag inte ska ta lika stor plats som jag gör. Det är inte de att de säger något men jag upplever mig själv ignorerad med min åsikt och min kunskap för att jag är tjej. Detta händer väl främst kring karlar och killar som inte känner mig speciellt väl men det är lite tråkigt tycker jag.

Sen de tjejer som inte klarar av att försöka själv att fixa vissa saker utan MÅSTE fråga en kille. De blir helt enkelt strandade när en kille är närvarande och de kan plötsligt ingenting- de vågar inte ens testa själva?! O de gånger jag erbjudit min hjälp när det funnits en kille närvarande så är det självklart killen som ska göra. *Skakar på huvudet*

JAG KAN OXÅ!! MINST LIKA BRA SOM KILLAR ÄVEN OM JAG SAKNAR DEN DÄR DINGLANDE SAKEN!

Nej, jag skulle nog inte vilja vara kille- bara bli accepterad som jag är. Men jag är fullt medveten om att det är så här samhället ser ut och ibland får jag inte ta plats som tjej. Gillar bara inte att måsta tiga med min kunskap på de grunderna.

O sanningen är den att i bilvärlden blir man ständigt testad som tjej- finns tyvärr dem som är dryga mot en bara för att jag är ung tjej och tar den platsen som jag tar. Men helvete heller att de ska få mig o backa! Jag har kommit så här långt och en person skrämmer inte bort mig.

Inga kommentarer: