tisdag 15 juli 2008

Cerran- unik som kvinnlig starter..

Som ni kanske känner till så kan man ställa frågor till 118100. Vilken fråga som helst.
Jag smsade dem och frågade hur många kvinnliga aktiva starters det finns inom dragracingen i Sverige. Efter någon månads väntan fick jag äntligen svar:
"Vad 118100 erfar finns det ytterst få kvinnliga starters i Sverige. Av de tävlingar vi kontrollerat under de senaste tioårsperioden har endast fem kvinnliga starters synts till. Av dessa kan vi bara bekräfta en aktiv, och hon är numer starter på EM-tävlingar."

Intressant att få veta hur många starters det finns och hur unik man är som kvinnlig starter. Någonstans så har jag ändå satt målet att bli bland de bästa kvinnliga starters:ena i Sverige. - Får väl se hur det blir med den saken, men jag tror att man ska sätta upp mål i livet. Och jag trivs verkligen på startplattan. Att det finns få kvinnliga starters gör en bara ännu mer unik..

Kanske låter nu som om jag har någon ego-tripp men jag tror att ibland så måste man våga tänka stort. Även om det inte alltid är tillåtet som tjej att ta det utrymmet.
Jag vill bli bäst som starter.
Jag vet att jag gör ett bra jobb redan nu.
Samtidigt som jag är medveten om att jag kan bli bättre- vilket jag arbetar för.

3 kommentarer:

Fredde sa...

Men hallå.. du e redan bäst ju!

För att.. hmm du e du!

Anonym sa...

Varför tror du att det finns dem som vill ha VÄRLDENS TUFFASTE TJEJ ?

Anonym sa...

Hejja Cerran! That's the spirit i like! :) Hoppas du har en riktigt skön sommar uppe i norr!