torsdag 27 oktober 2011

Åldersnojja?

Till att börja med måste jag säga att passfoton, körkortsfoto osv är de värsta bilderna jag känner till. Det är OMÖJLIGT att se klok ut på dem.. *skrattar*

Hämtade ut mitt nya pass idag.. och för första gången ser jag lite ut som folk. Mitt gamla som ser jag livrädd ut på!
Men det är mest för att polisen som tog bilden var så arg vid det tillfället. Hon skrek typ på mig att inte le.. O det är inte så lätt när man är glad för det mesta.

Var rätt kul iaf o jämföra hur jag såg ut 2007 mot för nu 2011 - ser inte SÅ mycket äldre ut tycker jag. Fick dock höra en kärleksfull kommentar av en kollega att jag nu tappat tonårshullet :P

I övrigt tycker jag senaste tiden varit extremt åldersfixerad. Fått höra att jag är gammal, rynkig.. ja.. need i say more? Tar det inte så seriöst men hade lätt kunna få åldersnojja..

Är iaf heller 27 än 18 igen. Nu har man ju som koll på vem man är och hur man funkar i större utsträckning än då.

5 kommentarer:

Anonym sa...

känner mig träffad angående hackning på ålder, ber om ursäkt om du tagit åt dig för de var inte alls tanken..

Cerran sa...

Inte behöver någon ta åt sig.. var mer bara allmän påpekning.. oroa dig inte - vem du nu är.. *klurar*

Kaka ;p sa...

Du gammal och rynkig :O då måste dom ha tittat med fel glasögon :)

Peter H sa...

Man är inte äldre än vad man känner sig! =)

Anonym sa...

Ja..vackra tjejen har blivit vackra kvinnan. Tiden går fort och man blir äldre hela tiden. Men fördelen är att för varje dag man får en ny rynka får man nya erfarenheter och kunskaper som gör att du kan banka dritten ur dem små fjortisarna på både det ena och det andra sättet. Åldern är din stolthet, och inte din skamfläck. Bär den med stolthet!
Och precis som en annan sa...man gör sig inte äldre än vad man är. Och det kan nog alla intyga om att du är otroligt duktig på! Barnrumpa... ;)