torsdag 6 oktober 2011

Orka lån..

Jag är inget big fan av reklam - så har en sån där fin skylt på dörren som säger "ingen reklam tack".

Men det stör mig att ändå så dimper det ner reklam av och till i brevlådan. Både reklam som är adresserad direkt till mig. Men även företag som har personer som går omkring och stoppar i folks brevlåda. Det är smått störande.

Men vad som stör mig ännu mer är alla de här breven som kommer där de vill erbjuda en lån. Orka! Nog kan jag förstå att folk lätt hamnar i lyxfällan. Det beskrivs ju som så enkelt i dessa brev att ta lån och verkar så "billigt". Nä, tack. Vill jag ta lån så hittar jag nog dem som beviljar mig lånet.

Dagen i övrigt har snurrat på i en väldans fart. Torsdag är nästan det nya fredag - i skämtnivån iallafall. Trivs så himla bra på jobbet iallafall :)

Inga kommentarer: