onsdag 12 oktober 2011

Kompisar..?

En tjej och en kille kan umgås som kompisar utan att det behöver vara något mer?

Varför ska en tjej inte kunna umgås med killar som kompis? De är ju människor på samma sätt som tjejer. Så varför ska könet få spela så stor roll - är det inte tillåtet att umgås som kompisar tjejer o killar?

Självklart kan jag förstå att det finns svartsjuka i vissa förhållanden. O av den anledningen så har den ena åsikter om den andre partnerns umgänge. Ärligt jag tycker det är tråkigt när man som tjej och kille inte kan umgås obegränsat som kompisar? Det kan göra mig lite ledsen. Självklart är det ju då även viktigt att poängtera att det är som kompisar och att förhållandet respekteras.

O som tjej - varför ska du inte få ta samma plats som alla killar?
- Nä, för då ska man ju tydligen söka bekräftelse och vilja stå i centrum hela tiden.. Orka..

Jag gillar inte skitsnack.. O för det mesta känner jag mig rätt besparad både från det och rykten. Jag vet vem jag själv är. Jag är trygg i mig själv. Jag älskar att träffa nya människor och att vara social av mig. O nog finns det dem som lyfter på ögonbrynen över att jag vågar va så social och bara börja känna folk. Men min egna tanke är att jag har ju inget att förlora på det. Om jag går fram o är trevlig - vad kan bli fel? Jag har ju inte förväntat mig något tillbaka. O det är sällan man möts av något negativt.

Jag tror även tryggheten och glädjen mina vänner ger mig gör att jag tar mig inte riktigt tiden att fundera eller förvänta mig någon negativ respons på att bara vara spontan o prata med människor.

Sen tror jag rent generellt det är viktigt att välja vilka man lyssnar på. Skrev i början på min hemsida:
".. Trivs med den jag är och bryr mej inte speciellt mycket om vad andra tycker om mej. Visst vill jag kanske höra om mina vänner stör sig på nåt speciellt hos mej som jag gör. Men de som inte känner mej ska inget säga.."

Vill belysa det citatet. Jag vill fokusera på det positiva - vilket innebär att jag lyssnar på dem som känner mig och dem som vill mig väl. De som inte vet något eller känner mig ska jag inte ge något av min ork - för då hade jag aldrig varit den jag är idag.

Inga kommentarer: