söndag 16 oktober 2011

Varför?

Det kommer alltid finnas personer som inte tycker om en. Personer som av någon anledning snackar skit eller gör dumma saker gentemot en.

Jag vet att jag varit inne på det här området förr men det känns ändå som ett viktigt ämne att beröra.

Jag tänker att sådana gånger är det viktigt att fokusera på sina riktiga vänner. På de personer som vill en väl. O berättar andra personer för dig - vad denna person som inte tycker om dig sagt: Be dem hålla detta för sig själv. Av vilken anledning skall du behöva höra det?

Det blir ju i princip att de lastar av sig skit på dig och du får ingen chans eller möjlighet att bemöta det gentemot personen som sagt det.

Så varför berättar denna någon detta för dig? - Det tycker jag är en intressant fråga.

Jag tror att med mognad så försvinner detta. Men jag kan även tänka mig att vilket sällskap man umgås i spelar roll.

Ärligt - jag hade inte varit den jag är idag om jag stannat upp och lyssnat på dem som snackade skit om mig i början när jag började att syssla med bilar osv. Nu känner jag mig inte alls lika ifrågasatt som då.

Inga kommentarer: