tisdag 4 oktober 2011

Inre styrka..

Livet är en berg och dalbana - det är inget vi nog kommer ifrån. För hur mycket skulle vi uppskatta livet om det alltid var piece of cake?

Jag tror på att de gånger livet verkligen känns tungt - att försöka hitta den inre styrkan och de människor runt omkring oss som gör oss starka.

Att vi alla får tillåta oss vara svaga ibland och bli "buren". Jag tror det är viktigt. Även hur mycket vi än vill själva så kan man inte alltid vara stark - jag om någon vet det, även hur stark jag jämt vill vara.

Jag tror det är viktigt att de gånger livet stormar - att komma ihåg de människor runt om oss som verkligen finns där och ställer upp. Människor som inger trygghet, styrka och kärlek.

Att hitta tron på sig själv. Hitta ett tankesätt som fungerar för en själv. Förhållningssätt. Andra människor som kan lyckas väcka lite tankar hos mig - som jag sedan spinner vidare på och känner att jag blir "klokare" av.

"Life is life, fight for it."
Mother Theresa

Inga kommentarer: