torsdag 21 april 2016

Feber och flyttade gifter igen..

Men nu vet jag hur resterande del av behandlingen kommer se ut..

Igår afton började jag ha feberkänningar och när jag kollade tempen så passerade jag gränsen för feber. Ringde sjukvården och fick tillslut tag på primärjouren för onkologen som rådde mig att åka in till akuten för provtagning och bedömning.

Efter några timmar där med provtagningar så konstaterade de att mina blodvärden såg bra ut och provet de tog ur halsen var negativt så jag fick åka hem. De pratade först ifall blodvärdet skulle ha varit lågt så skulle jag ha blivit inlagd för natten med antibiotika intravenöst. Men som tur var fick jag åka hem.

Pratade med en av mina läkare nu på förmiddagen - sista behandlingen blir till veckan när jag hunnit återhämta mig lite från förkylningen. Har ingen feber idag men låter hes osv. Så till veckan blir det en sista dos - de byter tillbaka till de cellgifterna jag fick först: EC. Sen får jag vara "ledig" en månad och vila upp mig innan strålning ska påbörjas.. Skönt att veta iaf när slutet är på det här eländet..

Inga kommentarer: