tisdag 26 april 2016

Jag har bästa läkaren!

I fredags efter att jag hade fått brevet som jag trodde var ett skämt från Trygghansa så mailade jag min läkare och berättade vad som framgått av brevet och bad om ett intyg. Han mailade snabbt tillbaka under fredagen och frågade vilket försäkringsbolag det gällde och skrev att han självklart skulle hjälpa mig.

Igår ringde min läkare som ärligt måste vara den bästa läkaren ever på alla sätt! Han hade ringt Trygghansa och förklarat läget för dem och han sa att det nog inte skulle behövas något intyg. Skulle det bli vidare bekymmer skulle jag höra av mig till honom igen. Han påtalade även att det är PINSAMT för Trygghansa som anlitar en "expert" som inte kan något om den situation jag befinner mig i.

Ja, jag tycker också det här är pinsamt å Trygghansas vägnar och jag hoppas de lär sig en läxa. Jag är glad att jag fick brevet under förra veckan och inte i veckan när jag ska få cellgifter och känner mig lite svag i anden. Man måste nästan vara frisk för att orka vara sjuk - att behöva strida för vissa saker... så ska det inte vara..

Jag har idag varit och lämnat blod igen. Träffade på en kvinna där som jag tidigare mött när jag fått cellgifter. Vi chittchattade lite om hur det gått för oss och hur lång tid vi hade kvar. Var trevligt att träffa henne. Provtagningen gick inte så bra - jag har blivit stucken så mycket senaste tiden att hon misslyckades i min "bra" arm.. Men nu är det gjort iaf. Imorgon är sista omgången cellgifter. Kommer få EC då och kommer antagligen att vara däckad i några dagar då..

Inga kommentarer: