fredag 1 april 2016

Snart ett år äldre..

Om några dagar blir jag ett år äldre.. 32 år. Året och den ålder då det egentligen var planerat att genomföra en preventiv operation för att jag inte skulle drabbas av bröstcancer. Tror att både jag själv och läkarna var chockade i höstas när det uppdagades att jag som 31 åring drabbats av bröstcancer.

Sedan dess har julen passerat och snart även min födelsedag. Det är svårt att "önska" sig saker på högtider när man genomgår den behandling som jag får. Allt jag önskar är att få den här behandlingen klar. Det är svårt att själv komma på ting som kan ge den där lycko/glädjekänslan som jag vanligtvis kan känna när jag både får ge och få presenter.

Jag tycker ändå att min familj och kärleken lyckats bra med att ge mig den där glädjekänslan - även om jag själv inte vet hur den ska framkallas. Vanligtvis brukar jag ha ett litet födelsedagskalas för familj och vänner - i år blir det bara familjen. Tänker att jag istället får dra på ett STOR firande när allt det här är över.

Inga kommentarer: