fredag 22 april 2016

Kommande vecka avslutas cellgifterna..

Förhoppningsvis är sista omgången av cellgifter på onsdag till veckan. På måndag ska jag till sjukhuset och göra ett uppföljande MR på ett nystan som fanns i njurarna. Det var inga konstigheter att ha ett sådant sa de tidigare och att det bara skulle följas upp.

På tisdagen blir det att lämna blodprov igen för att se så mina blodvärden är tillräckligt bra för att få cellgifter. Om proverna är bra så får jag sista omgången cellgifter på onsdag - de går tillbaka till gifterna jag fick först: EC.

Jag mådde rätt illa av EC men har kvar strategin inför cellgifterna i bakhuvudet. Blir att inhandla mat som inte smakar så mycket, tvätta alla kläder osv innan cellgifterna. Av EC blir man mer känslig för mat och dofter. Känns bra att få bli klar med det här någon gång även om det innebär att jag antagligen kommer vara typ "däckad" i fem dagar..

Får se om det hår som vuxit ut får stanna kvar när jag byter gifter.. hoppas verkligen att jag får behålla det!

Ni får gärna dela med er av inlägget om trygghansa. Tycker att sånt bör uppmärksammas och att trygghansa kan få en näsbränna av att tänka så galet..

Inga kommentarer: