måndag 11 april 2016

Fejkad magsjuka, weekend i Sthlm och krigsföring..

Min bästa syster fyllde 30 år torsdagen den 7 april. Just den dagen fejkade jag att jag fått magsjuka och ringde, gratulerade henne och beklagade samtidigt att jag inte kunde närvara på hennes firande.

Hon fick under födelsedagskvällen veta att hon nästa dag skulle bli hämtad av en bil 5:20. Min arbetskompis plockade upp henne och hennes sambo och körde dem till flygplatsen samtidigt som han försökte lura i dem massa olika varianter om var de skulle..

På flygplatsen mötte mamma, Ingo och min bror upp dem och de begav sig till Sthlm, Arlanda. Väl på Arlanda så stod jag där bland taxisnubbarna med en egengjord skylt: "Amanda 30år".

Min systers reaktion var priceless! Jag som hade så dåligt samvete över att ha fejkat magsjuka för att hinna ner med bil till Sthlm - det dåliga samvetet var som bortblåst! Fredagen blev en dag på spa med mamma och syster. Underbart!

Lördagen blev det lite shopping och sedan middag med familjen inne i centrala Sthlm. Jag är ändå impad över mig själv - att jag vågade köra bil riktigt mitt inne i smeten av Sthlm och fredagstrafik dessutom! Tacksamt med gps i telefonen och mamma som kartläsare.

Borta bra men hemma bäst - vi kom tillbaka till Norrland igår kväll. Våra gulliga grannar passade våra katter medan vi var borta.

Idag har jag hunnit öka blodtrycket lite.. vår hyresvärd ska sälja fastigheten som vi hyr lägenhet i. Jag har varit förutseende och pratat med honom i slutet på mars och sagt åt honom att jag får behandling onsdagar och bett honom att kolla av visningsdatum med oss innan det blir offentligt. Han har lovat mig det. Trots det löftet fick vi sms i helgen där han meddelade att visning blir en ONSDAG. Onsdagar får ju jag behandling. Jag checkade av med grannarna idag och datumet passade inte heller dem så ringde hyresvärden och sa åt honom att det här får han ändra. Jag var TAGGAD och redo för bråk, vilket jag tror han märkte. Men jag gav mig inte och det gav resultat. Nu är visningen flyttad. Så nu får vi bara hitta någon som vill ha besök av mig, P och katterna 18/4 från 16.30-18.15 typ :)

Imorgon är det dags för blodprov igen och cellgifter onsdag.. sedan senaste behandlingen har jag haft betydligt mer biverkningar; domningar och stickningar i vänster hand och fot.. jag har återkopplat det till sjukvården och ska prata med dem imorgon igen. Risken är att det blir bestående...

Inga kommentarer: