onsdag 22 juni 2016

Olika grader i helvetet..

Det här har varit en helvetes-resa som jag och min familj mfl genomgått sedan mitt cancerbesked. Jag trodde i början att jag skulle klara cellgifterna bra - men som ni många vet så blev det inte riktigt så. Det har ju varit ett rent helvete.

Men även om jag mått som jag mått så har jag reflekterat över att det finns dem som har och har haft det värre än mig. Jag tänker även nu att jag själv hade ett helvete i julas när jag till och med sa till min familj att jag ville bli nersövd under behandlingstiden för att jag mådde så dåligt. Hemska saker att säga - men där och då var det ILLA. Det blev hanterbart sedan och skönt nu att slippa cellgifterna.

Nu när jag genomgår strålning har jag haft bekymmer med sveda i armhålan. Det blir som om jag blivit solbränd i armhålan. Har själv försökt smörja varje dag flera gånger med aloe vera. Fick ett förband i måndags som de tyckte att jag skulle prova med - men det var ungefär som att välja pest eller kolera. Var helt slut av att gå omkring med smärta från armhålan. På tisdagen fick jag en vätska som skulle lugna ner och göra det bättre i armhålan och den har tack och lov fungerat. Det är ju som svårt att inte beröra huden i armhålan - det skulle innebära att jag inte skulle kunna använda min högra arm.. Biverkningarna av strålningen går ju inte jämföra med cellgifterna men det påverkar ändå mig och min vardag..

Idag gjorde vi en lite trevligare Umeå-tur. Patrik och svärföräldrarna följde med mig och efter strålningen shoppade vi lite i Umeås nya köpcenter. Det är guld värt att få göra något roligt av resorna till Umeå. Att inte bara förknippa den staden med elände..

Nu har jag avklarat 4/5 av strålningen. Fem omgångar kvar - blir färdig nästa torsdag med behandlingen och det måste firas!

Inga kommentarer: