onsdag 8 juni 2016

Onsdagens spänning..

Blev en tidig dag idag - hade strålning vid 9 i Umeå så fick åka buss före 7. Lyckades sova en stund på bussen ner..

Strålningen gick bra och fort som vanligt.. hemresan blev dock lite annorlunda. Först kom aldrig bussen..jag hann tänka att de ställt in turen men till slut kom bussen.. En dubbeldäckare.. Satte mig längst fram för att få bra benutrymme. Efter ett tag upptäcker jag att det dels ligger glas framför mig och att det är hål igenom vindrutan.. sedan på motsatt sida är en ruta riktigt sprucken..

Vi börjar åka längs e4an, när vi möter några lastbilar och det kommer en vindpust knastrar det till i rutan - jag hinner tänka, "Oj, tänk om rutorna lossnar". Sedan gick det bara en stund innan tre rutor lossnade i farten på e4an.

Som tur var, så hade bussen dubbla fönsterrutor och den inre var fortfarande intakt. Mannen som satt mitt emot mig berättade att busschauffören lyckats köra in med bussen i ett tak på busstationen. När han upptäckte kollisionen och försökte "komma undan" så lyckades han köra in vindrutan uppe så den gick sönder också..

Blev en spännande hemresa - kan säga att jag inte sov något på resan hem..

Inga kommentarer: