lördag 2 september 2017

Barn är underbara!

När jag vaknade häromdagen så var jag ledsen. Jag känner sorg över att inte vara frisk än. Jag vill vara frisk NU och få gå till arbetet som alla andra. Få känna mig pigg och fräsch i kroppen.

Igår besökte jag en kollega och hennes barn hemma. Deras 6 åring är jätte motorintresserad. Det humoristiska i historian är att ingen annan i familjen är intresserad av motorer som 6 åringen är. Jag har länge tänkt att jag skulle vilja att han får göra ett besök på polisstationen tillsammans med mig för att få visa honom en polisbil. Så jag frågade honom igår om han vågade följa med mig själv till Patrik på polisstationen som arbetade som arrvakt. Jo, han ville gärna följa och hade modet att åka med mig själv. På vägen dit så hann vi prata bilar och jag blev verkligen imponerad över vilken koll han hade! Han visste vad deras bilar körde på för olika drivmedel och mycket mer..

Sedan på vägen hem frågade han om jag och Patrik bor i hop, om vi ska ha barn och kring min behandling. Jag berättade då om 7 åringen som jag träffade tidigare i sommar som tyckte att min venport såg ut som en laserskjutande kapsyl och undrade om jag kunde bada utan bröst. Väl hemma hos min kollega igen så frågade 6 åringen om han kunde få se venporten. Visade den och förklarade hur den används. Barn är verkligen underbara. De frågar frågor utan att tänka någon baktanke.

För mig att få umgås med min systerson och andras barn är verkligen ett skönt avbräck från vardagen och livet känns lättare med dem som inslag. Barn är verkligen underbara oavsett ålder!

Både jag och 6 åringen hade en spännande och trevlig fredag iallafall. Kände mig glad inombords när jag åkte hem. Både för den lilla utflykten men även kvalitetstiden med min kollega. Det är skönt att få komma ut lite.

Inga kommentarer: