söndag 10 september 2017

Att man kunde älska ett djur så mycket...

Det trodde jag inte var möjligt. Jag har alltid sett mig som en hund- människa om jag skulle vara tvungen att välja. Men sedan min sjukskrivning får jag nog ändra mig. Jag skulle välja Sally som är katt över vilken levande hund som helst. Hon har tagit hand om mig så mycket. När jag var nyopererad och vaknade på natten i smärta så kom hon till mig i sängen. Väntade tills jag fått i mig smärtstillande och somnat om innan hon lämnade mig.

Att vara hemma och sjukskriven är oerhört drygt - skulle så gärna vara frisk och orka gå till jobbet. Men att ha Sally och Syrap som sällskap här hemma. Det är underbart. De pratar på friskt med mig och jag med dem även om ingen av oss förstår vad den andra säger.

De gånger jag haft det jobbigt med kroppen eller att sjukvården varit tuff mot mig - då har Sally troget legat hos mig och tröstat. Ligger jag på sängen och ropar på henne så kommer hon i full fart till mig.

Sen ska jag självklart nämna min underbara make som självklart finns vid min sida som ett jätte bra stöd och min familj samt alla vänner som verkligen visat att ni finns och hejar på mig. Jag kände bara att jag ville nämna katternas betydelse för mig för de finns alltid här hemma.

Inga kommentarer: