söndag 17 september 2017

En riktigt värmande komplimang

Min mamma och bonuspappa var förbi igår och hälsade på. Vi har inte setts sedan innan vi reste utomlands. De var hit på fika och instruerade oss lite hur vi skulle göra för att koka lite äppelmos etc.

Jag fick senare höra av mamma på telefonen att min bonuspappa sagt i bilen på väg här ifrån att jag sett ut precis som vanligt. Jag hade sett ut som när jag var frisk. Lika pigg och som vanligt. Den komplimangen värmde verkligen!

Jag har påbörjat nu att trappa ur kortisonet och det känns rätt i tid. Nu när jag känner mig frisk i kroppen, utvilad efter utlandet och bara mår gott. Men det blir en LÅNGSAM urtrappning så jag inte börjar kräkas igen. Tabletterna har tagit över min kropps egna produktion av kortison men nu ska jag ta tillbaka den. Skämt och sido.

Efter att ha kokat mos på alla äpplen i vårt träd på tomten så har vi nu mos för hela vintern känns det som. Om inte annat så ryms det inte något mer i frysen.. Pappa var förbi med middag från Olearys. Var trevligt att slippa laga mat när vi kämpat med moset hela dagen och trevligt att träffa pappa en stund.

Blir en lugnare.. eller lite lugnare söndag med kyrkoval, träffa faster och små pyssel.

Inga kommentarer: