lördag 16 september 2017

Jag har känt mig frisk

Jag och maken fick i bröllopspresent av min svåger och svägerska att resa ner till dem i Spanien och semestra under en vecka. Vi valde och det kändes lämpligt i längd att semestra under fem dagar i La Mata med dem. Det blev verkligen fem underbara dagar med dem och deras barn. Helt ärligt - jag har verkligen känt mig frisk under den här semestern. Fått tid till skratt, återhämtning, sol, bad, värme och gott sällskap!

Att sen komma hem till ett höstliknande Norrland med regn.. det gör mig inget ännu. Jag lever på de här dagarna som varit. Var till och med otippat pigg trots alla förseningar igår. Vi kom hem till huset efter tolv på natten med katterna som varit på myssemester hos min kollega.

Det känns skönt att ha fått några dagar med avbrott från sjukdomen. Inga kallelser som kunnat komma med posten.. bara komma ihåg att ta medicinerna men i övrigt bara njuta av vad livet har att ge.

Nu idag blir det att tvätta och göra lite nyttigheter här hemma och hinna med måsten. På tisdag är det tillbaka till verkligheten med cellgifter. De kommer imorgon och ska ta prover och se så jag är tillräckligt bra i kroppen men det antar jag att jag är.

Såg igår att de kommit ut med årets rosaband. Ska köpa det och hoppas att många fler köper det.
Tycker att det var ett passande band i år. Jag ska verkligen "beat it". Cancern ska väck!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för underbara dagar tillsammans med er! Barnen har sagt flera gånger att de saknar er och tycker det är trist att ni for. Nu får de nöja sig med tråkiga mamma o pappa ;)

Unknown sa...

❤️🌅