torsdag 21 september 2017

Det som gör mig stark..

Jag har flera gånger fått höra att jag hanterar det här med cancern på ett bra sätt. Att jag är stark och modig. Jag har funderat mycket på det. Som ni antagligen förstår så är jag inte alltid stark och modig men jag försöker hitta förhållningssätt till allt. Samt att jag har världens underbaraste familj som finns och stöttar. Och en underbar hejarklack som är ENORM!

Mitt förhållningssätt är delvis att de perioder som inte är dagarna före- , dagen eller dagarna efter behandlingen så försöker jag fokusera på livet. Att umgås med människor som gör mig gott och göra saker som gör mig glad. Leva livet helt enkelt. Jag får utlopp för mina tankar här på bloggen och kan dela med mig när jag känner för det själv. Samt att många är uppdaterade om läget och på så sätt behöver jag inte berätta allt för alla jämt - för ni har rätt bra koll. Det är skönt för mig men jag tror även min familj tycker det är skönt. För ärligt, det blir rätt utmattande att prata och berätta allt som varit, är och kommer för många personer. Det är skönt att få tänka på annat.

Och att slippa prata om det och fokusera på det positiva i livet - det stärker livsgnistan. Jag är optimist för er som inte upptäckt det ännu.

Jag tänker att jag kommer fortsätta uppdatera er här om läget. Som det är nu så vet jag av en cellgiftsbehandling till. Blir det fler därefter eller annan behandling det vet jag inte än. Men jag tar det den dagen det kommer. Självklart kommer ni få veta också.

Jag nämnde här om dagen att jag skulle visa hur det ser ut när jag är ansluten till cellgifterna via min venport. Här är en bild på hur special-nålen ser ut. Det är även den port som de oftast tar blodprover ur. På så sätt slipper jag bli stucken så mycket i armvecket eller andra blodkärl.

Med den här resan som jag genomgår så har jag lärt mig värden i livet. Jag har annat perspektiv på vad som är viktigt och mindre väsentligt. Jag uppskattar människor med positiv energi på ett helt annat sätt. Jag är tydligare mot andra om jag exempelvis blir trött och behöver få vara själv. Personer som tar energi och sprider negativ energi undviker jag i större utsträckning - jag har tillräckligt att mäkta med.

Jag fick senaste cellgifterna i tisdags så är rätt trött den här veckan.. Matt i kroppen och sliten. Så nu blir det att vila.

Inga kommentarer: