tisdag 26 september 2017

Livet är TUNGT nu..

Jag har ju skrivit tidigare att jag ska vara ärlig med er om vad som händer osv. Nu är livet riktigt motigt. Framförallt förmiddagarna men dagarna i helhet är tuffa. Natten mot igår blev inte alls bra och sedan blev det en tidig morgon igår på morgonen för de nya sängarna skulle levereras tidigt. Det resulterade i att jag kräktes tre gånger från morgon till mitt på dagen. O det är inte så att det är magsjuka utan psykiskt kombinerat med fysiskt.

Sen var jag gråtmild resten av gårdagen. Grät för det mesta men framförallt att jag är less på att vara sjuk. Livet är inte rättvist! Jag vill så gärna vara frisk nu!!

Sommaren har jag mått över förväntan och verkligen varit uppe i det blå och senast utomlands känt mig som frisk. Nu blev det kraschlandning. Längtar efter att vara frisk och kunna jobba. Bli trött av att jobba. Att inte bli trött över små saker. Men det är väl så att man kan inte alltid vara på topp. Innerst inne kan jag förstå att jag blir less på att vara sjuk. Det är snart 2 år sedan helvetet började. Känns som om jag genomgått ett helvete som räcker till för en livstid. Kan jag inte slippa det här eländet nu?

Strategin för att komma åter på banan är nu medicinsk. Sen har jag många roliga och gulliga personer på snapchat som skickar trevliga meddelanden. Filmer från min syster på min systerson är en bra start på dagen. Morgnarna och förmiddagarna är klart jobbigast. Trevliga snapchats är bra start på dagen. De underlättar lite iallafall.

Så som sagt, mitt liv är inte en dans på rosor nu även om jag oftast försöker tackla livet och sjukdomen på ett positivt sätt. Men just nu känns det som om det suger..

2 kommentarer:

Anonym sa...

♡ önskar av hela mitt hjärta att du snart ska få bli frisk! Skickar massor av styrkekramar ♡ Emmeli

Unknown sa...

Kära vän. Vissa perioder är tuffare än andra. Just nu behöver du ledsna ur och sörja. Ge dig hän åt de negativa tankarna som man helst håller på avstånd.
Och så gör du det klart.. Sen kommer du att resa dig och ha en bra period igen❤💕🏁