torsdag 7 september 2017

Påminnelse till mig själv..

Snart är jag så långt ifrån senaste cellgiftskuren jag kan komma men samtidigt så nära kommande behandling.. Det är nu jag ska försöka minnas och påminna mig själv inför nästa behandling att det är en vecka som är riktigt kämpig - då jag mest bara vill sova och sen allt eftersom dagarna går så blir det bättre. Sakta men säkert. Även om det känns tungt och det gör det den första veckan efter cellgifterna.

Det kan vara så himla frustrerande allmänt att inte orka allt som jag vanligtvis orkar eller vill orka. Självklart har jag mina svackor som alla andra. Vissa dagar känns riktigt pissiga bara för att jag inte vet hur länge det är kvar av behandlingar eller tills jag är tillbaka i arbete.

Snart blir det lite miljöombyte för mig iallafall.. att sommaren typ uteblivit gör inte situationen bättre. Hade ju sett framemot att bada en massa. Men jag har knappt doppat mig - det har inte varit väder. Tror att vi som bor här uppe i Norrland verkligen måste se till att få vår beskärda del av sol under sommaren för att orka med den mörka vintern.

Ni kan väl hjälpa till att påminna mig sen när jag fått nästa cellgiftsdos att det blir bättre vecka två och tre.. O påminn mig att köpa Loka smultron/lime och bara njuta av den. Då blir det trevligare att dricka..

Inga kommentarer: