onsdag 11 oktober 2017

Dagen jag började fundera på vad min kropp bestod av..

Inte verkar det vara blod som rinner i ådrorna idag iallafall. Jag har haft hit mina sjuksköterskor som skulle ta blodprov. Venporten ville inte vara med och i slutet gjorde det så ont när hon sprutade koksaltlösning så jag har fått vara upp en snabbis på akuten och röntga den - ifall den nu är trasig.. IGEN. Hoppas inte.

Sedan ville inte min kropp vara med och dela med sig av blod ens till två provrör.. spelade ingen roll var de stack - No no, inget blod. Efter ca 7-8 stick av olika sköterskor bestämde vi att det bästa vore om jag tog central labb när jag ändå skulle på röntgen för att kolla venporten och väl på c-labb där så hittade hon blod. Så nu vet jag att jag inte har slut blod iaf ;)

Pratat nu med remitterande till röntgen och den venporten ligger som den ska och slangen ser hel ut på röntgen så är bara att hålla tummarna för det då. Annars blir det väl som sist med cellgifter genom armen..

Vid något tillfälle tänkte jag dra för er hur försäkringsbolaget har hanterat hela min fråga kring mina bröst, operationer och vad ett bröst är värt i deras värd kontra vad ett ärr är värt från en mc-olycka. Jag åkte ju med en kompis för massa år sedan som körde av vägen och en lång historia kort så har jag skruvar i fotleden och jag fick ersättning för dessa ärr.

Avslutningsvis, tack mamma, Manda och William som kom och höll mig sällskap på sjukhuset. Stöttade mig och roade mig.

Inga kommentarer: