tisdag 3 oktober 2017

Trött idag...

Vanligtvis när jag genomgått den här sortens röntgen så har jag suttit där omkring en timme och druckit vatten och sedan röntgas. Igår när jag kom dit så trodde jag att sköterskan drev när han sa att jag skulle dricka vatten under 2,5 timmar!

Till råga på allt kom en pratglad kvinna som tyckte att jag skulle aktivt prata med henne under hela den här tiden. Hon var så negativ om allt, lät som om hon skulle hosta lungorna ur sig och när jag och andra i väntrummet inte svarade på de hon pratade om - ja, då snackade hon skit om oss. "Jaha, här pratar jag med döva människor..".

Insåg först idag hur slutkörd jag är efter igår. Ska be AHS att prata med den som skickade kallelsen att om jag i framtiden ska dricka vatten i 2,5 timmar så kan jag göra det hemma för jag har inte orken att sitta i ett väntrum med främmande människor som anser att jag ska prata med dem - annars får man höra skitsnack om sig själv.. En timme går bra men som sagt, annars kan jag sköta "förberedelsen hemma". Säg bara hur mycket vatten jag ska dricka och under vilket tidsspann..

Jag har tagit en powernap hemma idag och det gjorde gott! Även om jag sovit många timmar i natt så behövde jag det. Som sagt, ska be AHS om hjälp att framföra det här och hoppas att sjukvården också kan anpassa sig efter min ork för att ha det så där igen - det orkar jag inte..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir jätteupprörd när jag läser om hur du hade det i väntrummet. Det borde vara en självklarhet att det står i remissen att man kan få dricka hemma.
Kan undra vad det var för fel på den kvinnan?? Men nåt stort måste det ha varit i alla fall! Hoppas du kan släppa det och gå vidare! Kram!

Anonym sa...

Men hur i fridens liljor kan en sån kvinna få husera bland folk på ett lasarett?! Negativitet är inget hon behöver framföra bland människor som har nog med negativitet i sitt liv. Jag blir upprörd på riktigt!

All världens styrkekramar till dig!