torsdag 26 oktober 2017

Krydda måndagen lite för frissan..

Jag har tidigare skojjat med min frisör att jag skulle krydda till hennes tillvaro lite någon gång. I måndags var jag och fick trimma till håret lite. När hon kom och skulle hämta mig i väntrummet så sa jag att jag hade lite krydda med mig. Hon förstod nog på direkten vad jag menade men att jag kanske lurades?

Nej nej, jag hade verkligen sett fram emot att få krydda tillvaron lite och hade tagit med min ena orm: Zladd till frisersalongen. Efter att hon klippt mig så gick vi undan i deras kök och hon fick kika på ormen. Jag måste säga att jag har en väldigt modig frisör - det tog inte lång tid innan hon höll i honom själv och visade sina kollegor och kunder. Vissa kollegor var mer skräckslagna än andra och kunderna tog det med ro. Jag tänker att så länge man själv visar att de inte är farliga och vad man kan göra med dem - då vågar de flesta.

I övrigt så har det varit tuffa morgnar nu. Tänker att jag är så slut efter cellgifterna så det psykiska måendet är tufft. Det är som att vakna av en käftsmäll med ångest. Men det är lite lättare när jag har något på schemat på dagen och inte bara blir hemma hela dagen och kvällen. Min underbara syster och systerson kom en morgon när det var riktigt jobbigt. Det blev skönt att ha dem här. William är snart 9 månader och så glad och go - det får mig att fokusera på annat. Det slutade den dagen med att han började åla sig fram för första gången. Katterna var tillräckligt spännande för att han skulle åla efter från hallen till köket. Det var roligt att få vara närvarande när det hände. Sen framåt kvällskvisten kom min älskade lillebror hit och höll mig sällskap en stund innan det var dags för sängen. Jag är tacksam att ha så bra syskon som finns alltid för mig och viceversa.

Sen tänkte jag fylla på frysen med lite "livsglädje" idag. Brukar säga att en sundborn punch gör gott de kvällar det är lite tungt. Lagom mycket glass och speciell smak. Med andra ord - glassbilen kommer idag. Det är dagens punkt i kalendern.

I morgon blir det fika med jobbet och sen filmkväll med en nära vän och hans underbara dotter. Får se vad resten av helgen fylls upp med.

Inga kommentarer: