söndag 8 oktober 2017

Trevlig lördag..

Dagen började med lunch tillsammans med min faster och farbror samt syster, William och Jonas. Trevligt att komma ut en stund. Sedan blev det en snabb tupplur hemma innan jag styrde bilen mot Piteå och familjen Worrsjö.

När jag var liten så önskade jag att jag skulle ha en storebror. Det var inte alltid lätt att vara äldsta syskonet. Sedan flera år tillbaka känns det lite som om jag har en storebror i Daniel. Dit är jag alltid välkommen och de är lite som en andra familj för mig.

När jag fick mitt besked om återfallet så fick deras katt Tequila, kattungar i ungefär samma tidsspann. Samtliga i familjen var överens om att behålla den sötaste kattungen som senare fick namnet Cerran. En tid senare upptäcktes det att hon var i själva verket en HAN. Men det gör inget. Det är fortfarande Cerran. Jag blev så rörd över att de döpte en kattunge efter mig!

Hade en jätte mysig afton och kväll med barnen, ungdomen och Daniel. En av döttrarna har börjat att skriva. Bad henne skriva mitt namn. Då tittar hon en stund på mig och säger sedan: "Tant"? Vi bara skrattade för Daniel envisas att kalla mig tant trots att han är äldre än mig. Svarade: "Nä, Maria". Och det var inga svårigheter att stava.

Kände när jag kom hem igår natt att det är skönt att komma bort lite. Bara få byta miljö och bli lite ompysslad och bara få "vara".. Känner mig glad efteråt.

Cerran som liten..

Inga kommentarer: