måndag 9 oktober 2017

Drömmar och vikten av sysselsättning

Jag minns ofta mina drömmar när jag vaknar. Många drömmar utspelar sig på eller i anslutning till min arbetsplats. Mycket av drömmarna handlar om vatten- eller vintersport. Så som snowboardåkning osv. Sånt som jag längtar efter att göra. Sånt som jag inte tror att jag har fysiken att klara av just nu. Saknar mina arbetskamrater också och att ha något att få lite utmaning i. Nog för att cellgifterna är ju en utmaning i sig..

Jag hade en bra helg. Nu börjar vardagen igen. Det är svårt att ställa om sig tycker jag. Även om det hemma inte spelar någon roll om det är vardag eller inte - min make arbetar skift så han kan lika gärna ha "helg" under vardagarna och tvärtom. Men jag tror att för mig blev det lite för lite sömn i helgen samt att det nog är ganska viktigt att ha sysslor att göra. Något litet bara varje dag. För i förmiddags var det en tyngre dag igen.

Skulle önska att det var lite varmare ute och sol men idag har det iallafall varit uppehåll en period så jag har hunnit med att kapa ner lite i rabatterna men kommer behöva hjälp med det här. Det finns inte en chans att jag kommer klara av att kapa ner allt själv. Orkar knappt ställa mig upp när jag suttit på huk en stund och kapat.. Ja, det är illa. Jag vill ju vara lika stark som vanligt.

Snart är det dags för cellisar igen. Får se när det blir av - lite oklart ännu.

Inga kommentarer: