torsdag 19 oktober 2017

Porten är trasig..

Som jag misstänkte. Min sköterska på avdelningen var väldigt upprörd när de inte gjort en ordentlig röntgen undersökning av venporten. Det gjorde ont när de provade att spola med koksalt och de fick inget backflöde.. Jag fick cellgifter i armen i tisdags. Hon sa att om hon inte skulle lyckas sätta slang så skulle hon kalla på någon från iva som skulle få sätta någon slang till ett större kärl. Men hon lyckades.

Om drygt 2 veckor kommer jag kallas till operation för att byta ut min venport. Det är tydligen ovanligt att venporten går sönder en gång.. MEN TÄNK ER DÅ TVÅ GÅNGER?!
Den här gången har jag då koll i huvudet på att jag ska vara fastande vid ingreppet - det hade de ju missat att informera om vid förra tillfället och gången före det så var det inte ens på tal om fastande..

Det känns som om ovanligt mycket och ovanliga saker händer mig.. Men det kanske är på både gott och ont. Det är tufft att tackla motgångar men sen när jag får höra att jag svarat bäst på behandlingen av alla - ja då känns det självklart bättre!

Nu väntar en trött vecka framför mig och jag är redan less på att vara trött.. tur att Patrik påminner mig att det är cellgifterna som gör det och att jag kan ha pigga stunder med en energidryck eller två.

Inga kommentarer: