måndag 9 juni 2008

Den kvinnliga listen..


Det finns något som kallas för kvinnliglist-
Hur man ska beskriva den det är däremot lite svårare. Men ja, den finns där och jag kan nog säga att det är fler tjejer än jag som använt sig av den.

Men allt handlar egentligen om HUR man använder den och i vilket SYFTE. Att spela snäll o oskyldig i samband med polis och bilprovningen är ju rätt harmlöst. Sen finns det mindre snälla människor som använder den främst för att spela ut andra människor-något som jag sett väldigt mycket på senaste tiden.

Vet man hur den kvinnliga listen fungerar & kanske framförallt är tjej så ser man hur andra tjejer använder sig av den.

Jag kan känna mig lite frustrerad när andra inte ser det och låter dessa tjejer som använder det i negativtsyfte få det spelutrymme som krävs för att spela ut andra. Då känner jag mig lite som en av mina smiley-sar som jag har i msn:

Jag vill ju mina vänner väl!

Ett gott tips som jag nog kan lämna till alla är; Om en människa verkligen bara är ute efter att krossa/göra illa dig så mycket som möjligt genom att spela ut dig. Och denna person råkar trampa på en öm punkt- Dölj att de lyckades hitta av den där ömma punkten! Ser den personen att de lyckades komma åt dig så vet den hur den kan såra dig ännu mer.

Ibland löns det inte försöka förstå varför denna människa vill dig illa- du kanske aldrig får något svar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra rutet!

Fredde sa...

Bra skrivet! :)