tisdag 24 juni 2008

Vägskälet..

Nu har det snart gått en månad sedan jag tog min socionomexamen.

Ännu har jag inte sökt mitt första jobb-eftersom jag haft klart en längre tid gällande sommarjobb fram till augusti. Sedan har jag sagt att vi får se vars jag hamnar.-Det finns ju inget som säger att jag måste stanna i Skellefte.

Men någonstans så har ändå poletten trillat ner att det är slut med skola. Jag har börjat rensa undan de typiska skolsakerna i lägenheten ner till förrådet. Börjat att spana efter jobb till hösten.

Vad vill jag egentligen arbeta med?
Var vill jag bosätta mig?
Vill jag bo kvar i Skellefte lr ska ja flytta på mig?

Det känns som om jag står i ett väldigt stort vägskäl-lite förvirrande men jag känner ändå ett lugn. "Allt löser sig".

Blir väl inom den närmsta tiden att finslipa på sitt CV och söka de socionomsjobb som kommer ut. Sen får vi se vars jag hamnar. Det känns ändå som om vissa områden och orter är mer lockande än andra.

1 kommentar:

Fredde sa...

Jag röstar på huvudstan ;)