söndag 29 juni 2008

Hur mycket är lämpligt och på vems bekostnad?

Blev en något lugnare lördag för mig. Upp vid 9 och lämnade stan halv tio tillsammans med Jimmy för att fara till Fällfors och arrangera konbana. Blev en solig och skön dag där och jag fick mig en trevlig tur i Daniels super7, även om jag råkade bränna mig på benet. Men med snabbt och rådigt hanterande av detta från Daniels sida så är jag nu bara lite röd och öm. Ingen blåsa lr nå. -Tack för åkturen!
På väg från Fällfors blev ja o Jimmy omkörda på e4an och fick beskåda 2 pite-rumpor *skratta*
Pizza i stan och sedan lite relax hemma hos mig innan vi begav oss till Bonnstan på förfest tillsammans med systeryster o Millagorilla mfl.

Typerna som redan satt där när vi anlände satt och lyssnade på typ "kyrk-musik" eller indianpop som Patte sa *skrattar* Men tur var att Jimmy hade bra musik i bilen så vi överlevde ;)
Ja körde piteborna, Forza, Milla & Syver till festivalen och sen begav ja o Robin oss för att tona hans rutor på bilen. Dock kom vi inte så långt med det eftersom att båda blev väldigt trötta efter en god bit paj hemma hos mina päron. Men blev skönt med en lugn kväll.

Idag har vi käkat "bakis"-mat på max, röjt i lägenheten och käkat en god midda hos mina päron. Manda du e en bra kock! Träffade Milla en stund nu ikväll och har insett att hur mycket är egentligen lämpligt att arbeta?
Och på vems bekostnad är det som jag gör det?
Eller jag kanske ska ställa mig frågan: För vems skull arbetar jag?


De kommande 6 helgerna skulle vara uppbokade för mig med jobb & race. Jobbar ju heltid nu i sommar, sen har jag extra jobb samt en massa dragrace-tävlingar på helgerna.
Så jag har kommit fram till att för att ja inte ska jobba ihjäl mig så ska jag avsäga mig lite ideelt arbete som jag ännu inte lovat att närvara på. Får ta en minisemester ist.

Inga kommentarer: