onsdag 3 september 2008

Diskussionen som skulle kunna starta krig..

Miniplättar, plättar, pannkaka, tunnpannkaka, ugnspannkaka och tjockpannkaka- Ja god mat har många namn.

Men vad heter det på riktigt? Det är nog den diskussion som skulle kunna starta världskrig kan man tro ibland. Jag har iaf många gånger hamnat i den diskussionen och nu senast även blivit kallad "jävla Sthlmare" *skrattar*

För mig är de där minsta iaf PLÄTTAR.

Sedan kommer PANNKAKA och det gör man i vanlig stekpanna.

Och slutligen UGNSPANNKAKA som man gör i ugnen och som är tjock.

Vem var det egentligen som gjorde svenskarna till ett så kluvet folk gällande vad det egentligen heter?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet ju att du och Milla är bland de få här uppe som faktist härstammar härifrån som resonerar som dig. Det är mini-plättar, sen plättar och sist pannkaka :).

Logiken är bristande om man tycker annars, och logik är vad IQ baseras på ;D. Hehe, där fick jag in en smäll angående intelligens och plättar också :P.

Cerran sa...

Jag kan säga att det inte varit jag o Milla som diskuterat nu. Men jag tror hon håller med mig ändå.. Dock en sak som jag aldrig tidigare hört förrän någon dag sedan var miniplättar och sedan plättar :|
Norrbottningar *skakar på huvudet*

Hur går d med din blogg btw?

J... sa...

Nä, jag håller helt med karl i första inlägget! Småplättar, plättar och pannkaka (ev ungspannkaka ibland för att förtydliga)! =)

Anonym sa...

Åh! Så härligt att höra att det finns fler vettiga människor! Det är klart att det heter plättar, pannkaka och ugnspannkaka. Det är väl inget svårt egentligen? Hoppas allt är bra med dig!