onsdag 3 september 2008

Var det våldtäkt lr inte?

Jag kan bli mörkrädd ibland. En tid sedan kändes det som om Sveriges domstolar var inne på att tjejen haft fel sorts underkläder- Hon hade haft stringtrosa och därför bett om att bli våldtagen.

Lr så hade tjejen verka flirtig gentemot killen på kvällen och därför bett om att bli våldtagen- Grovt sagt.

Men nu senast läste jag en artikel där tjejen sagt nej till sex och sedan lagt sig för att sova brevid killen i underkläder (trosor och bh). Rätten hade därför ansett att det hade kunnat tolkas som att hon ändrat sig. TROTS det faktum att hon stretat emot och gjort motstånd. Hur tänker man då?

När jag var liten blev jag upplärd att ingen skulle röra min kropp såvida jag inte ville. Och ett NEJ var ALLTID ett NEJ. Är det så att vi måste lära upp våra barn att använda mormor-trosor osv för att slippa bli våldtagen och det ska legaliseras?

Vad är det egentligen för människor vi har i våra domstolar?! Och vad har de för kvinnosyn?!
Jag blir mörkrädd iaf :(

1 kommentar:

Anonym sa...

jag fick oxå lära mig när jag var mindra att ett nej var alltid ett nej...å jag tycker inte att tjejer ska behöva ha mormor trosor på sig för att bli förståd utan en tjej ska kunna ligga naken bredvid killen om hon så vill å ändå bli lämnad ifred!!!
hej svejs*ler*