måndag 29 september 2008

Hinder..

Jag är inte den som brukar ha huvudvärk.. de få gånger jag haft det så har det varit så mycket att vardagen inte fungerar om jag inte får tag i en alvedon, ipren lr dylikt.

Men senaste tiden har kantrats av daglig huvudvärk i princip. Vilket inte känns roligt och är väldigt besvärande. Frågade mamma lite kring det och vad det kan bero på. Min första tanke var att det var att jag suttit för mycket vid datorn och skulle egentligen haft mina läsglasögon. Alternativt druckit för lite vatten.

Men nu tror jag det beror på stress. Jag känner mig inte stressad på ett negativt sätt. Visst ångar jag på men det känns ju roligt o får tiden att gå fort. Innebär det då att man sover för lite?
Eller tänker jag för mycke?

Nu blir det iaf att testa meditation/avslappningsmusik o se om det blir bättre.. Någon som har nån annan ide?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Komma till mig och ta en skogspromenad med dogsen =) Bra medecin! Kram på dig

Anonym sa...

Man kan ju få huvudvärk pga något "problem" i nacken muskler eller kotor, såg även att fel arbetsställning kan orsaka värken

Anonym sa...

ta en drink o liga med nån,det kanske ska försvinna..

Anonym sa...

Jag får också huvudvärk av stress, och för min del så hjälper det med att jag dricker en energidryck precis när jag får känningar och sedan försöker varva ner. Annledningen till att det fungerar är just av att man med energidryck vidgar blodkärlen, och det som händer när du är stressad är att blodkärlen krymper, vilket i sin tur gör att du kan få huvudvärk. Jag känner igen mig i så som du skriver, och har börjat fått huvudvärk på äldre dar när jag tex. har en stressig dag.