torsdag 4 september 2008

Kärleken är svår..

Att träffa någon som man tycker om, känner sig trygg och bekväm med är inte enkelt. Men när man sedan tycker att man träffat den här underbara personen så är det SÅ mycket mer som ska stämma för att det ska bli något mer..

Personen i fråga måste känna samma sak tillbaka. Det är kanske så att personen inte vet av vilka känslor du har för den? Lr att personen själv inte känner sig redo lr tillräckligt säker på sig själv för att våga ge sig in i ett förhållande. Eller helt enkelt inte känner samma sak.

Men sedan finns det så många fler faktorer som ska stämma för att det ska fungera. Alla har vi olika personligheter och en del negativa saker hos den andra människan kan vi leva med medan andra gör att förhållandet inte kommer att fungera. Men that´s life. Då var det inte menat att vara. Det kan göra ont men det är sanningen.

Sedan kommer de finnas de människor som velar fram tills det att du själv gett upp och då först inser denna människa vad de missat. Var det då menat att rinna ut i sanden? -Jag vet inte.

Det jag vill ha sagt är att kärleken är svår och det är väldigt många faktorer som ska stämma för att det ens ska bli något och sen något bra ska ännu fler saker stämma.. Men ge aldrig upp hoppet om att träffa den rätta. Han eller hon kommer att finnas där ute och känna precis samma sak för dig.

Jag älskar dig, Robin <3

Det är säkert så att många kommer att känna sig träffade av det jag skrivit - men det är min upplevelse av hur verkligheten ser ut.

Inga kommentarer: