måndag 16 maj 2016

Årets första dopp igår

Många har kallat mig galen efter gårdagens påhitt - men ärligt, jag har LÄNGTAT efter årets första dopp. Jag började prata om det med mamma för några veckor sedan.

Igår när vi kom ut till stugan var det vindstilla och varmt. Berättade för P att jag var badsugen. Han frågade om jag hade någon handduk. Hittade min handduk i stugan och hoppade ner i sjön och doppade mig.... TRE GÅNGER!

Nej, jag fick inga förfrysningsskador. Det var uppfriskande och skönt. Jag är ingen vintersimmare men så länge det är varmt i luften så badar jag gärna. Ni som känner mig vet att jag hatar att vara för varm. Sommartid ligger jag gärna i sjön länge och flyter om vädret är rätt.

I övrigt känner jag mig mer o mer som mig själv igen - den livsnjutare jag egentligen är. Älska livet.
Men samtidigt måste jag påminna mig själv om att jag inte har samma ork - hips vips är orken slut. Men när orken finns gör jag gärna sånt som jag vanligtvis hittar på.

I veckan blir det lite läkarbesök både i Skell och i Umeå. Antar att jag ska få info om strålningen som är på gång att påbörjas. Jag tänker att det får bli mitt "jobb" de kommande veckorna då strålningen är i Umeå.

Inga kommentarer: