torsdag 12 maj 2016

Galna upptåg är "my cup of tea"

Lite galna upptåg under ordnade former är min cup of tea. Igår vankades det björnsafari med Pettersson. Jag fick erbjudande om det i vintras när cellgifterna var som jobbigast.

Nu känner jag mig på gång. Jag känner mig mer o mer som mig själv igen. Gillar att orken blivit bättre och att jag är mig mer lik igen. Galna upptåg så som i helgen - att bränna till Boden mitt i natten eller vara ute till fyra på morgonen. I love it!

Pettersson lärde mig att surströmming ska vara effektivt när man vill locka fram björnar. Så vi öppnade en burk suring ute i skogen och hällde ut fiskarna på rad. Jag hade tur när jag öppnade burken för surströmmingsspadet stod som en fontän upp ur burken!

Efter en timme i skogen gav vi upp utan att ha sett någon björn. Däremot såg vi tre älgar, varav en på relativt nära håll. Det är mäktiga djur. Nästa gång vankas det bäversafari ;) Looking forward to it som man säger i Amerika ;)

Inga kommentarer: