onsdag 18 maj 2016

Tack alla ni som gör mig modig..



Ni är relativt många som regelbundet följer min blogg och min resa. Ni är många som är och har varit ett väldigt stort stöd för mig.

I påskas började mitt hår på huvudet komma tillbaka igen. Samtidigt insåg jag att ögonbrynen och ögonfransarna knapphändigt fanns kvar. Att på nyårsdagen kapa av sig håret när det började släppa gick bra med P:s stöd. Ni fick mig att känna mig fin trots att jag saknade hår. Men när jag insåg att jag knapphändigt hade ögonbryn och ögonfransar kvar - det var tufft och inte roligt.

Jag är tacksam att jag har snabb hårväxt. I måndags ringde jag min underbara frisör som funnits och hjälpt mig från det att jag berättade om cancerbeskedet. Hon hjälpte mig hitta en peruk som var rätt hårfärg och som passade mig. Nu när håret vuxit såpass att det hängde ner över öronen så bokade hon in mig för att hjälpa mig fixa till det. Igår kväll insåg jag att jag kände mig fin igen. Det känns som om jag har en frisyr nu även om det fortfarande är väldigt kort. Tack Nina! Äntligen börjar ögonbryn och ögonfransar komma tillbaka igen.

Idag har jag varit och spolat min venport. Var lite nervös eftersom sköterskorna på sjukhuset har haft lite svårt o träffa av den - den har flyttat sig lite från där de satte in den. Men det gick bra. Sköterskan frågade sen lite om cancern och när jag fick veta. Hon sa sen att hon hoppades att det skulle gå bra för mig. Nu vill jag uppmärksamma en person Helen och Ragnhild. Ragnhild sa till mig att jag efter operationen kunde tänka att jag var frisk och fri från cancer. Och det har jag gjort. Helen har hela tiden kommit med positiva tillrop och pepp. Det jag försöker säga är: se mig som frisk. Det är bara de där jävla cellgifterna som gjort mig sjuk. Imorgon bär det av till Umeå igen för att träffa läkaren inför strålningen som börjar till veckan. Ärligt så känns det nervöst. Jag vill ju gärna ha koll på allt. När, var och hur det ska ske men antar att jag känner mig klokare imorgon. Snart är jag i mål..!

Det jag vill säga och som jag försöker uttrycka är min tacksamhet till alla er som finns och har funnits här under resans gång, stöttat, underlättat, gjort mig modig och stark. Jag är oerhört tacksam!


Inga kommentarer: