måndag 30 maj 2016

Vardag igen och Umeå..igen..

Igår var det morsdag som vi firade med hotellfrukost på Scandic. Mysigt att ha familjen samlad och få uppvakta mamma lite. Träffade en gammal skolkamrat som arbetade där. Gulliga hon berättade att hon brukar följa min blogg och min resa. Jag blev jätte rörd! Jag uppskattar att det är så många som vågat prata och fråga om min "resa". Det har stärkt mig på så många sätt!

Mitt val att blogga är ju dels för att uppdatera alla om vad som händer men även i hopp om att kanske kunna ge andra lite tips och förhållningssätt. Det är ju tyvärr så många som drabbas av cancer.

Min process just nu handlar mycket för mig om hur jag ska lagra orken de dagar jag pendlar till Umeå. Dels tycker jag det är mentalt lite nervigt att åka buss varje vardag till o från Umeå. Det kanske låter fjantigt men det är ändå något nytt för mig. O allt vad pendlandet innebär kombinerat med att jag inte har helt min vanliga ork - det måste jag ta i beaktande.

Jag fick tips för någon vecka iaf av en kollega som genomgått strålning - att skaffa lotion med aloe vera. Hade det hemma upptäckte jag och det gör stor skillnad. För tycker att jag varit öm i huden och nästan lite typ solbränd efter strålningen.

Ska ta och packa ihop min lilla rygga här hemma nu så jag har lite småsaker att pyssla med på bussen och i väntan på bussen. Själva strålningen tar ju typ 5-10 minuter medan bussresan kan ta över 4 timmar..zzz...

Inga kommentarer: