söndag 8 maj 2016

Nu är jag lycklig..

Rubriken kanske låter hemsk men det har varit tufft för mig sedan cancerdiagnosen. Cellgifterna har varit tuffa. Jag har mått dåligt psykiskt och fysiskt av alla mediciner och gifter. Men nu är cellgifterna avklarade och orken återvänder sakta.

Igår gick vårträffen av stapeln i Piteå. Vilken underbar dag, kväll och natt! Jag kom hem vid fyra i morse - det var länge sedan jag var vaken så länge och hade ett så stort leende på läpparna. Jag har lett än idag.

De gånger jag fått skratta riktigt gott - de gångerna lägger jag märket till nu på ett annat sätt än vad jag tidigare gjort. Det har varit så mycket som varit allvarligt. Men att igår få träffa alla "bilmänniskor", kolla på bilar, känna däckrök och acceleration - I love it!

Just före midnatt kom mina kära vänner på att de skulle hämta en bil i Boden.. en busbil ;) Sagt och gjort hade vi bränt upp dit och tillbaka till Piteå igen för att busa runt lite.



Träffade så många underbara människor igår. Kände när jag såg solen gå upp i backspegeln på vägen hem - Nu är jag lycklig. Det här gör mig lycklig. Känslan att känna mitt vanliga liv återvända, glädjen och lyckoruset. Jag älskar det här livet. Jag älskar bilar, träffar, köra fort, bränna däck och alla bilmänniskor som jag känner.


Nu kan livet bara bli bättre och jag ska se till att njuta av det riktigt ordentligt! Jag har varit SLITEN idag pga den sena timmen igår men det var lätt värt - och leendet är kvar på mina läppar.

Inga kommentarer: