måndag 26 maj 2008

3 ämnen värda att belysa..

Utstrålningens betydelse..
En klok person frågade mig en gång när jag påpekade att en kille såg bra ut.. "Är det någon du skulle lägga märket till i en mängd och sedan komma ihåg honom?"
Utstrålning är nog den "del" som skulle göra att jag skulle minnas honom..

Storslaget..
Fick veta i fredags av en tjejkompis till mig att när hon var tillsammans med sitt ex så använde han mig för att försöka göra henne svartsjuk. (Jag lärde känna henne genom honom). Det otroliga i det hela är att hon aldrig varit arg på mig för det- felet var ju hos honom. Men det kallar jag storslaget!! Poäng till dig!

Konsten att uttrycka sig..
Ja, det är verkligen en KONST! Tänk vilken skillnad det kan bli bara genom att byta ut eller lägga till ett ord i en mening. Att säga "tack", "kan du..", "hur tänker du göra..." osv.
Dels kan ett tack och frågan om man kan göra något för personen ändra hur frågan uppfattas. Pröva på och tänk på hur du uttrycker dig o testa om bemötandet från omgivningen förändras..

1 kommentar:

Anonym sa...

Amen to that!