måndag 5 maj 2008

Tankar kring förhållanden..

Många tankar som är i omlopp just nu i mitt huvud. Mycket kanske för att jag tagit mig några lugna ensamma stunder. Välbehövda sådana.

Förhållanden..
Förhållanden där tjejen o killen beter sig som i en porrfilm ute bland folk. Vad är syftet med detta? Ska jag vara ärlig har jag noll förståelse för detta! Har personerna i förhållandet så dåligt sex hemma så att de måste hålla på ute bland folk för att låtsas att de har bra sex?!

Eller är det så illa att de knappt hittar någon som vill ha dem att när de väl hittar någon måste de visa upp: "Titta någon vill ha mig"?! Eller?!

Det är himla svårt att träffa rätt person som man vill dela sitt liv med. Det är många saker som ska klaffa. Men en viktig faktor tror jag inte bara i pojke-flicka förhållanden utan även vänner emellan är att det ska vara ett jämlikt givande och tagande. Jag valde ut bilden ovan för att illustrera detta. Brasan skulle inte stå upp om det endast var ett vedträ som stod upp för alla de andra.. Tänkvärt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga å tankvärda saker.

Instämmer med det du skriver att det är ett gemensamt givande å tagande.

Har inte heller förstått det där med sex offentligt som de har.

kram på dig...

//Ghost