fredag 16 maj 2008

Med åldern kommer nya rättigheter?!

Man ska aldrig upphöra att förundras i trafiken. Det senaste fenomenet jag uppmärksammat är att med åldern så kommer det tydligen andra rättigheter o regler. Det där med att vänta till gröngubbe och att lyda trafikreglerna när man cyklar gäller inte äldre människor what so ever?!

Har nog missat när dessa regler infördes men jag har då banne mig inte tänkt acceptera dem med tystnad. Senast idag fick en äldre man på cykel beskåda mitt fina lång finger efter att han gett MIG onda ögat när HAN tyckte att han skulle få cykla på fel sida och sedan byta till andra sidan rakt framför bilen. Han hade alltså förväntat mig att JAG skulle stanna så han skulle kunna gena snett över vägbanan?! Nog för att jag bromsade ner lugnt så han kunde göra det nu men då ska väl inte gubben ge MIG onda ögat?!

Ja e inte den som lätt blir hetsig eller arg men onda ögon i trafiken när nån äldre tror att denne ska få göra som den vill bara för att den är äldre.. pfff, det tar jag inte!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är hård du :). Jag är för snäll och timid att ge fingret till gamla gubbar, eller det kanske krävs rätt situation för att jag ska göra något sådant ;). Eller så är det för att ingen cyklist vågar sig ut framför den lilla pick-upen :).

Ha en bra kväll! :)

Fredde sa...

Det där hör till vardagen i stockholm ;)

Nog för att man ska visa respekt för äldre men de ska inte ta allt för stora friheter och göra som dom vill.
Jävlar va jobbig jag skulle bli som pensionär då, trafikpolisen skulle få fullt upp :)